برگزاری دوره دانش افزایی استادان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با موضوع اصول تعلیم تربیت سطح 2

ضیافت اندیشه استادان با موضوع فلسفه و زیست شناسی با حضور پروفسور سید حسن اسلامی اردکانی برگزار شد.

ضیافت اندیشه استادان با موضوع فلسفه و زیست شناسی با حضور پروفسور سید حسن اسلامی اردکانی عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، و با حضور دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه و جمعی از اعضای هیأت علمی و اساتید در محل سالن اجتماعات شهید رستم‌پور در پردیس علوم پزشکی کردستان برگزار شد.

در این نشست رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن خیر مقدم به مدعوین و تبریک روز دانشجو به تمامی دانشجویان، از خدمات مسئولانه و صادقانه تمامی اساتید مجموعه دانشگاه در راستای توسعه بسترهای دانش، بینش و اندیشه که همواره در عرصه های ملی و بین المللی سرآمد بوده‌اند، قدردانی کرد.

پروفسور سید حسن اسلامی اردکانی در این مراسم به فلسفه وجودی تشکیل دانشگاه گریزی زد و اظهار داشت: دانشگاه فراتر از جایگاه تعلیم و تربیت و مرکز تولید علم و آموزش، جنبه فراگیرتری دارد. وی با بیان اینکه بشر نیازمند زندگی جمعی و زیست در اجتماع است به واژه امت اشاره کرد و افزود: تمامی اجتماعات روی زمین از منظر قرآن کریم امت هستند چرا که اجتماعی شدن خصلت انسان است که گرایش آن به سوی زندگی جمعی و مدنی گواه این ادعاست.

طبق اظهارات این عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ، انسان مدنی بالطبع و در بدنه‌ای از ارتباطات شکل می‌گیرد، لذا اگر زندگی اجتماعی را از وی بگیرند ادامه زندگی رفته رفته میسر نخواهد شد طوری که فلاسفه قدیم معتقد بودند که بشر اگر بخواهد به اهداف و غایات زندگی دست یابد نیازمند حضور در یک انجمن است و به این گونه انجمن افلاطون به اسم آکادمی شکل گرفت.
وی به رسالت اساتید در فضای دانشگاهی و آکادمیک گریزی زد و گفت: ما یک انجمن بزرگ جهانی به نام دانشگاه هستیم امید است این هدف را به گونه‌ای پیش ببریم که به رسالت خود دست یابیم.

پروفسور اسلامی اردکانی در ادامه به فلسفه کارکردن، زندگی، تدریس و آموزش ایده‌آل، سختی و دشواری‌های شغل معلمی پرداخت و خواندن (فراگرفتن)، نوشتن و تدریس را سه وظیفه مهم اساتید عنوان کرد. وی در پایان به رسالت دانشگاه‌های نسل چهارم پرداخت و خاطرنشان کرد: در اروپا ۲۰۰ سال طول کشید تا از آموزش محوری به پژوهش محوری و دانشگاه‌های خودگردان روی بیاورند اما در کشور ما این روند به سرعت صورت گرفت که در نوع خود یک معضل اساسی است.

طبق اظهارات این عضو هیأت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، از دهه هشتاد به بعد معضل تأکید بر پژوهش موجب نادیده گرفتن امر آموزش شد و هم اکنون مشاهده می‌شود آنچنان باید و شاید به این دو مقوله (آموزش و پژوهش) به خوبی پرداخته نمی‌شود.

کلمات کلیدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *